GÜRLE ARICILIK

24 Nisan 2011 Pazar

GELMEYEN BAHARIN FIRSAT GÜNLERİ.

Cuma günü, havanın açık olmasını fırsata çevirmek için köye doğru yola çıktım.
Dağ hafiften yeşermeye başlamış.


 Eskişehir'den kuluçka makinasındaki doğum haberleri gelince iyice meraklanmıştım, önce ana kutularının kontrolunu yaptım.

Bizim kutularda da doğumlar başlamış, hatta yeni çıkan daha memeyi terk etmeyen Hürremin kızlarından birini görüntülemeyi de başardım.






Anneleri kadar alımlı ve gösterişliler.


Bir ara telefon çaldı, arayan Bekir Arsan, namı diğer, camgöz, abi nerdesin? dedim köydeyim.

Kaç km diye sordu, dedim 45 km.

Fazla değilmiş dedi,  yol tarifinden sonra baktım yanında yazıcısıyla beraber köye damladılar.


Biraz sohbetten sonra, Yalova Güney köye, Kenan Gişan'ın arılığa ziyaret için yola çıktık.


Sağolsun Kenan bey'in arılar kendinden misafirperver çıktı, daha arabadan inerken karşıladılar, hatta bir tanesi Bekirin gözünden muhabbetle öptü.



Zaman darlığı sebebiyle, fazla oyalanmadan dönüşe geçtik.
Beni köye bıraktıktan sonra, Bursaya doğru yola çıktılar.

Cumartesi ve pazar günü de arılıkta çalışmaya devam ettim, fakat havanın soğukluğu, detaylı bakım yapmaya imkan tanımadı.

Boş kovanların bakımı ve çevretemizliği yaparak günü değerlendirdim.


Pazar günü, 14'den sonra Kenan bey uğradı ve bütün ana kutularını kontrol ettik ve çıkmayan anaların yerine koymak için, yeni larva transferi yaparak günü kapattık.

Havalar ısnmaya başladığı anda tabiat canlanacak ama daha fırsat bulamadı, evin önündeki kiraz tamamen
açmış arılar tarafından sıkça ziyaret ediliyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder