GÜRLE ARICILIK

15 Şubat 2011 Salı

13 ŞUBAT ARILARIN GENEL KONTROLU

Hava güneşli olmasına rağmen arılar salkımdaydı.

Yiyecek stoğundan endişe ettiğim birkaç koloniyi kontrol etmeye karar verdim.

Endişelenmekte haklıymışım, hem koloni mevcudu, hemde yiyecek stoğu azalmış.


Ballı çıtalardan iki adet takviye yapıp,  çerçeveleri de sıkıştırarak kapağı kapattım.

Yavru olmadığını görünce o kolonilerde, bu yıl ikinci sefer oksalik asit buharı vererek Varroa mücadelesini de yaptım

Hazır hava müsade etmişken,  tüm kolonilerin kapaklarını açıp üstten kontrol ettim, durumlar süper.
Yiyecek stoğu neredeyse hiç dokunulmamış gibi, nem rutubet, küflenme belirtisi hiç yok.

Havalar ısınıp arı çalışmaya başlayana kadar koloni kontroluna gerek yok, yiyecek durumu da besleme gerektirmeyecek kadar çok.

Yanlız çalışınca resim çekmek ve video kaydı epey zor oluyor, elimde yaklaşık 15 senedir depoda duran tripod vardı, çekimlerde oldukça faydası olacak.
Sarsıntı olmadığı için kayıt güzel olduğu gibi, işimi de çok kolaylaştırmış oldu.

2 yorum:

  1. Mehmet Bey:

    Daha bahar gelmedi ama arıların durumu kötü değil.
    Kovandaki ballara pek güvenmeyin.

    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  2. Hocam teşekkürler, resimde görünen arı kuşkulandığım kolonilerden birisiydi.
    Kışa girerken stoklarını az görüp, eskiden kalan ballı çerçevelerden sırını bozarak iki çıta vermiştim.
    Açtığımda stoklarının bitme noktasına geldiğini gördüm, hem fazla çıtaları alarak sıkıştırdım hem de ilave ballı çıta takviyesi yaptım.
    Diğer koloniler mevcut olarak bunlardan güçlü ve yiyecek stokları daha fazla.
    Erikler çiçek açtımı, azar azar şuruplamaya başlıyorum.
    Benden bu kadar.
    Ondan sonrası kendilerine kalıyor.

    YanıtlaSil