GÜRLE ARICILIK

5 Aralık 2011 Pazartesi

KIŞ YAKLAŞIYOR


  Bir hafta önce tepeler beyazlamış, senenin ilk kar'ı düşmüştü.

Arıları kışa hazırladım diye işleri bitirmiş değilim.

Her hafta sonu köye, ana arı kutularına yiyecek takviyesi yapmak için gidiyorum.

Hava sıcaklığı kovan kontroluna uygun olmadığı için şimdilik, son yaptığımız işlemlerle yetinmek zorundayız.

Varroa mücadelesi adına son yaptığım oksalik asit buhar uygulaması olumlu sonuçlarını verdi.

Bu uygulamayla, kolonilerde varroa hasarının yaratacağı olumsuzluğu ikinci plana atmış oldum.


Hava sıcaklığı gölgede 6,9 dereceyi gösteriyordu, ve yerdeki kırağı daha kalkmamıştı.

                   Buna rağmen bazı kovanların önünde arı uçuşları dikkat çekiciydi.


Bunlardan birisi de, ana arı üretimi yaptığımız nitelikleri yüksek olan anaç koloniydi.

Seneye de bu koloniden ana arı üreteceğim için, bu koloniyi gözüm gibi kolluyordum.

Sıcaklık biraz arttığında açıp tüm çerçeveleri aktarıp ana arıyı sağlıklı görünce tarifsiz bir sevinç duydum.

Koloni 7 çerçeveye sıkışmış olarak kışa hazırlandı, salkım kovan girişine yakın ve bal kemerleri oldukça fazla.

Diğer kovanları açmaya gerek bile  duymadım, çünkü bu koloninin varlığı benim için hepsinden değerli.

Bu anaç koloniden ürettiğim 22 adet ana arı, değişken kadrolarla kutuda kışlamakta.

Şu anda arılıkta, kışa canlı giren kırk koloniden ikisi kapatılmış durumda.

Diğerlerinin genel durumu ve besin stokları oldukça iyi, açlıkla ilgili sorun yok.
Bu sene bazı olumsuzluklar yaşansa da arılıkta ciddi bir kayıp yok.

Buraya kadar yazdıklarım bendeki dururmun özeti.

PAYLAŞIMLARDA FAZLA DİLE GETİRİLMEYEN, SONUÇLARI  ORTAYA ÇIKTIĞINDA SES GETİRECEK DURUMLAR

Arıcı arkadaşlarla yaptığımız sohbetlerde ciddi koloni kaybı olanlar ve daha ne olduğunun farkında olmayan bir çok arıcı arkadaş var.

Havaların birden bire soğuması, kovanlarda yavru sökülmesine ve aşırı kadro düşüşüne yol açtı.

Bu kadro düşüşünün bana göre en büyük sebebi yeterli varroa mücadelesinin yapılmaması.

Bazı bölgelerde bal akımı devam ettiği için hasat ve varroa mücadelesine geç başlandı.

Bu arada ergin arılar üzerindeki varroa sayısı zirve yaptığında kuluçka faaliyeti de sürdüğünden kapalı gözlerdeki varroa üretimi de zirveye çıkmış durumdaydı.

Havalar soğumasaydı kuluçka faaliyeti sürecekti, bununla birlikte iyi bir varroa mücadelesi de yapılabilseydi hasarlı yavru azalacak ve daha fazla kadro ile kışa girilecekti.

Bahsettiğim bu olaylar, bu sene arıcıların yaşadığı en büyük olumsuzluk, inşallah yanılırım.

31 Aralık'ta yapılacak Uludağ Arıcılık Derneğinin toplantısında bu konuların değerlendirilmesi yapılacak ve
bu yaşananların getirdiği olumsuzluklar o zaman daha da belli olacak.

2 yorum:

  1. mehmet bey
    bizde sorun yok
    bzi yerli arı kullanıyoruz
    arı ölümünü karnıolculer italyancılar buckfastcılar düşünsün
    birde merak ettim bu anacın en özelliği var
    bu konuyu açarmısınız
    arının ne özelliği var
    ırkı nedir
    başarılar

    YanıtlaSil
  2. Taşkın bey, çok şükür benim de korkum yok...
    Ben bu uyarılarımı varroanın arılar üzerinde yaratacağı tahribata dikkat çekmek için yaptım...
    Benim arılarımın tümü Trakya yerlisi, ırklara da fazla takıntım yok...
    Ama şunu söyleyebilirim, herkes kendi yöresine adapte olmuş arılarla çalışmalı...
    Anaç koloni olarak kullandığım ana arının özelliklerine gelince; birincisi çok sakin, maskesiz açmak ve kontrol yapmak mümkün, tabi bu bir meziyetse benim de yerli ve sakin arım var...
    İkincisi yumurtlama ve üreme hızı oldukça yüksek, anaç koloniyi fazla yumurtlamasın yıpranmasın diye Temmuz sonuna kadar 4 çerçeveye hapsetmeme rağmen şu an 7 çerçeveye salkım yapıyor...
    Üçüncü özelliği, arıyı sıkışık çalıştırmama rağmen duvar çıtalarını oyup yavru basana kadar oğul eğilimi göstermedi...
    Dördüncü özelliği resimde de görmüşsündür, bütün çerçeveler bal dolu ve teşvik beslemesi hiç yok...
    Bu ana arının gerçek yaşını bilmiyorum ve ben bu arıları 2008 yılında Lüleburgaz'dan aldım...
    Geçen sene aynı anadan bölme yaparak ürettiğim ana arıların bazılarındaki performans daha da yüksek oldu...
    Geneli 3.katta çalışrken bir tanesi ana arı kutularını arılandırırken zayıflatmama rağmen 4. kata çıktı.
    Bal toplama özelliği yüksek, kışlama başarısı yüksek.
    Bir arıda daha başka ne özellik arayabilirsiniz?
    --------------------------------------------------------------------------------

    YanıtlaSil