GÜRLE ARICILIK

15 Eylül 2012 Cumartesi

ARTIK İŞİMİZE DÖNME VAKTİ GELDİ

Arıları taşıdıktan sonra arılarla ilgili haber yapmadım.

Belki küskünlükten, biraz da bezginlikten olmalı.

Tabi kontrolu elden bırakmadan sürekli takibini yaptım, hem de götürdüğüm günden beri tarihlerini atarak.

Yeni ana çıkarmış, yumurtlamasını takip ettiğim bölmeler vardı.

Geçen hafta Pazar günü baktığımda yumurta yoktu, yağma riskine karşı ana arıyı görmek için kontrol yapamadım.

Cuma günü eğer hala yumurta ve ana yoksa, elinde stoğu olduğunu bildiğim değerli arkadaşlardan biriyle  kontrol yaptık.

Ana arı ve yumurta gözükmemesine rağmen arıların sakinliği karşısında biraz daha ertelemeye karar verdik, nasıl olsa ana arı garanti.

Arılar yeni yerinde gayet mutlu bolluk içersinde çalışıyorlar.

Nektar ve çiçektozu gelişi mükemmel, hatta erkek arı bolluğu hala ana üretmeye yetecek düzeyde.

Tabi bu günden sonra ana üretmeye teşebbüs edecek değiliz.

Bayramı çifte bayram olarak yaşamıştım.

Bayramın ertesi günü ikinci torunu kucağımıza aldık.



Yavuz Utku kısmetiyle geldi, yeni evlerine taşınmaları, doğum telaşı bizleri de ziyadesiyle oyaladı.

Artık asıl işimize odaklanmanın zamanı geldi.

Yirmi üç sene vergi mükellefi olarak çalıştıktan sonra işyerini devredip kurtulmuşken, yeni  bir işin planlaması tekrar vergi mükellefi olmamı gerektirdi.

Yeni bir iş, yeni bir heyecan demek.

Sanki ilk defa işe başlıyor gibi şevkle çalışıyorum.

Tabi bu çalışmaların bir sebebi de resmi olarak görücüye çıkma hazırlığı.




                                         MG10P   Patent no: 201003371

                                       
                                         MG10A  Patent no: 201003652








Üretimini yaptığım aparatların tanıtımını Marmaris'te düzenlenecek olan Muğla Çam balı Kongresinde stand açarak yapacağım.

Onun için artık işe asılmanın zamanı geldi diyorum.

7 yorum:




  1. "Belki küskünlükten, biraz da bezginlikten olmalı"

    Mehmet Bey:

    Küskünlük ve bezginlik nereden geliyor?

    YanıtlaSil
  2. Ağabey, Allah analı babalı büyütmeyi nasip etsin, uzun ömürler versin... çevrendekiler ne dedi bilmiyorum ama ben fotodan gördüğüm kadarıyla sana benzettim.... :-)

    YanıtlaSil
  3. Hocam küskünlük demeyelim kırgınlık diyelim.

    Sebebi ise komşuluk ilişkileri.

    Uzakta arı bakmak epey zor oluyor, gerekli malzemeyi götür getir, düzen sağlayana kadar bizi yoracak anlaşılan.

    Alper teşekkür ederim, bana benzetenler oldu ama biliyorsun sima daha çok değişir.

    YanıtlaSil
  4. Allah analı babalı uzun ömür versin .
    Maarmaris de görüşmek dileği ile ...

    YanıtlaSil
  5. Sayın Mehmet Abim
    Allah'ın selamı üzerinize olsun.
    Küçük yavruya bahtı açık, bereketli bir ömür dilerim.
    Yeni işinizde çok başarılı olacağınızı tahmin ediyorum
    Yalnız MG10A, bizim aldığımızdan daha sağlam gibi gözüküyor.
    Kullandığımın sökülen parçalarını sarı kaynakla sabitledim. (Çünkü elimde kırıldı.)
    İnşallah arıları artıra bilirsem MG10P den bir tane alır, daha pratik çalışırız.
    Sıhhat, selamet ve afiyet dileklerimle.
    (Bu ara, arıcılığa böyle gönül verdiğimizden, sakın küskünlük yapmayın...)

    YanıtlaSil
  6. Muhittin bey iyi dileklerinize teşekür ederim.
    Resimde gözüken aparat sizinkiyle aynı.
    Neresi koptu anlayamadım ama kaynaklarda sorun olma ihtimali olabilir.
    Önceki aparatların kaynağını elektrotla yapıyordum, şimdi tig kaynağı kullanıyorum.
    Yine de sorun yaşarsanız gerekli düzeltmeleri yapmak üzere gönderebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  7. Abdullah bey Allah sağlık verirse Marmaris'te görüşürüz.

    YanıtlaSil