GÜRLE ARICILIK

28 Nisan 2013 Pazar

YENİ SEZON HIZLI BAŞLADI

Bozuk giden havaların ardından sıcaklıkların artmasıyla tempo iyice hızlandı.




                                    

                                    

                                         Dağlar yeşermeye başladı

                                   

                                        Eski arılığım garip kaldı, otlar adam boyu.

Kıştan firesiz çıkan arıların gelişimi oldukça hızlı.

Nektar ve polen gelişi hızlanmasıyla boşalan petekler dolmaya petekler ağarmaya başladı.
 

 
  Tek katlı olarak taşımayı düşünürken, işlerin gecikmesinden dolayı kovanlarda temizlik dahi yapamadan katları yükledim.

                                     

Bir yandan kovanların onarımı, bir yandan arılık düzenlemesi devam ediyor.

                                     

Çatlayan kovanları temizleyip dolgu macunu çektikten sonra zımba telinin iki sırasını koparıp V şeklinde açarak çakıyorum.

Çatlağı iyice topluyor ve bir daha yürümesi zor.

                                     

Hazır temizlik yaparken oksalik asit buhar uygulaması için arka kısmına delik deliyorum.

                                     

                                 Tabanlara ilave havalandırmayı da ihmal etmemek lazım.

                                     

                             Boyanan kovanlara plakaları monte ederek hazır hale getiriyorum..

Değişim planı yeni arılıkta, boşa çıkan kovanları da elden geçirip tekrar kullanıma süreceğim.

                                      

Oksalik buharı uygulama için delinen deliklere M16 setskur vida takacaktım sonra vaz geçtim.

Elimde 150 adet havalandırma aparatı var, onları kullandım.

                                     

Yeni arılıkta düzenleme orman kesimi ve kepçeyle düzenleme çalışmasıyla başladı.

                                     

                                     


                                     

                                     

                                         Arılığın bulunduğu yerin koordinatları ve yüksekliği..

                                     


                        
Kovan sehpalarının hazırlanmasıyla devam edecek.

Bir aksilik olmazsa hafta sonuna yeni arılıktayım.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder