GÜRLE ARICILIK

27 Mart 2011 Pazar

GEÇ GELEN BAHARIN PEŞİNDEN, NİHAYET GÜNEŞLİ GÜNLER BAŞLADI

Hafta sonu için bir sürü planımız vardı.

Uludağ Üniversitesi AGAM'da arıcılık üzerine başarılı çalışmalar yapan, Sn İbrahim Çakmak ile birlikte, benim arılığımdan iki koloni arıyı almak üzere, Ohangazi Gürle  köyündeki arılığıma gitmeyi planlamıştık.

Bu toplantıya katılmak,  bundan sonra arıcılık yapacağı  yer olan Bursaya alışmak ve bizle buluşup tanışmak üzere sevgili kardeşim Halil Bilen Cuma gününden ziyaretime geldi.

Uzun zamandır forumda görüşmemize rağmen, kendisiyle yüzyüze tanışmak bu güne kısmet oldu.

Epey sohbet ettikten sonra, Uludağ Arıcılık Derneği'nin bu seneki son toplantısına katılmak için, sabah
Merinos kültür ve kongre merkezinde buluşmak üzere ayrıldık ve sabah saat 9,15 civarında buluştuk.


 Kenan Gişan ve Halil Bilen can kulağıyla İbrahim hocayı dinliyorlar.

 Dernek toplantısı İbrahim Çakmak hocanın arıcılıkta hedeflediği konular üzerindeki sunumundan sonra, günün güzel olmasını değerlendirme adına toplantıdan  biraz erken çıktık.

Sn İbrahim hoca, eşi Selvinar hanım, Halil Bilen, Kenan Gişan ve ben, iki araçla köydeki arılığa vardık.

Bazı kolonileri açarak kontrol ettik ve içersinden belirlediğimiz iki koloniyi, AGAM'da Varroaya direncini  ve ilaç kullanmadan yaşamını devam ettirme özelliğini test etmek için deneme amaçlı kullanmak üzere Bursa'ya uğurladık.

Bu senenin en uygun sıcklıktaki günlerinden istifade etmek ve pazar günü arıların genel durumunu kontrol etmek üzere, akşamdan hanımla birlikte köye döndüm.

Sabah kuş cıvıltılarıyla uyanıp kahvaltı yaptıktan sonra, güne arı vızıltıları arasında devam ettim.








Arıların genel durumları fena değil, kayıp üç ana ve çok zayıf  bir koloni ve geri kalanı güçlü mevcutla bahara ulaştılar.


Yavrulu çerçeve ararken meme kapatmış bir çerçeve buldum ve hemen anasızlardan birine verdim, meme biraz küçük görünüyor, beğenmeyen yenisini yapsın.

Diğerlerine de açık yavrulu çerçeve vererek kolonileri  kapattım.

Daha sonraki günlerdeki gelişmelere göre, dengeleme ve bölme operasyonuna geçilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder