GÜRLE ARICILIK

10 Nisan 2011 Pazar

ANA ARI ÜRETME HAZIRLIĞI.

Arıcılıkta, verimliliğin en önemli unsurlarından birinin, genç ana arı kullanmaktan geçtiğini bilmeme rağmen, ana üretme konusunda adım atmak bu seneye kısmet oldu.


Geleneksel yöntemlerden vazgeçip, larva transferiyle ana arı üretme konusunda ilk deneyimimi bugün gerçekleştirdim.

Sevgili dostum Halil Bilen'in teşvikiyle, Kenan Gişan ve ben, alt yapı hazırlıklarını tamamlayıp, Orhangazi
Gürle köyündeki arılığımda uygulamaya başladık.

İşe önce körük yakarak başladık, bu iş için çürümüş kavak kökü kullanıyorum.

Güzel ve verimli bilgi alışverişine, görmeden tanıdığım ve ilk defa görüştüğüm, Yalova Kurtköy'den, Zafer Akçay ve arkadaşı Sefer de, misafir olarak katıldı.

Her arıcının bu alt yapıyı oluşturup, kendi ihtiyacını karşılıyor olması kadar önemli birşey olamaz.


Bu sene bahara güçlü bir şekilde ulaşmış kolonilerimin bazılarında ana arı kayıpları yaşadım, bunun tek sebebinin, anaları gençleştirmediğimden dolayı, olağan ana arı kayıpları olduğunu düşünüyorum.

Bu sorunu, Halil kardeşimin geçen hafta, Bursa ziyareti sırasında getirdiği ana arıları vererek çözdüm.

Bugün yaptığımız kontrolda anaların sorunsuz kabul edildiğini, daha önce ana oluşturması için verilen çerçeveden de yeni çıkmış genç bir ana arının dolaştığını hayretler içersinde gördük, hemen başka bir anasız koloniye tüpte vererek onu da analandırmış olduk.




Larva transferi için, geçmişini bildiğim sakin ve gelişmesi güçlü bir anaç koloniyi seçtik.



Kenan beye, Halil Bilen'e ve bana, bütün transferleri bu koloniden yaptık.



İnşallah bir daha bu olumsuzlukları yaşamıyacağım.



 Larva tranferi yapıldıktan sonrası için bakıcı olarak seçilen koloni.
 Çiftleştirme kutularına stoklama olarak kullanılacak kovan .


Stoklama kolonisi için küçük çerçevelere petek takma operasyonu.

Kenan beyin, hazır ana verdiği küçük koloniler.


Oxalic acid vaporizer, oksalik asit buharlaştırma aparatı.
Önce aparatı deniyoruz

Kolonilerde Varroa mücadelesi, oksalik asit buharıyla yapıldı.



Bu kadar rahat  kabul gören ana arıya rastlamamıştım, Halil kardeşimin Kenan bey'e hediye olarak getirdiği, üç adet anayı, tüpte küçük kutulara verdik, yaklaşık bir saat sonra tüpten ana arıyı çıkararak aralarına kattık, sonuç %100 başarılı.




İlk larva transfer denemem.


Larva transferi yapılan çıta yerine indiriliyor.

Bu kadar çalışmaya herhalde birşeyler yemek gerekir.

Tabi ki, bu kadar uğraşmanın bir ödülü olmalı.

.
Mutluluk veren görüntüler.
.
Yemek faslından sonra yapılan kontrolda, çıtadaki manzaraya bakarak sonucun ne olduğunu tahmin edersiniz.

5 yorum:

  1. Abi ekip tamamlanmış hepinizin Maşallahı var.

    YanıtlaSil
  2. Hüseyin bey teşekkür ederim,arılıklar yakın olsa da, bütün dostları bir arada görsek.

    YanıtlaSil
  3. Mehmet Bey:

    Siz kurtçuk aktarmayı sanki eskiden yapıyormuş gibisiniz, kolayca da yapmışsınız.

    Bundan sonra kovanlarda yaşlı ana bulundurmaya gerek yok.

    Bir sınıf daha yukarıya atladınız haydi hayırlısı.

    YanıtlaSil
  4. misafirperverliğinizden dolayı teşekkür ederim.İnşallah bundan sonra daha sık görüşürüz.Aşçılığınızda on numara ellerinize sağlık mangal yakma ve köz oluşturma tekniğinide öğrenmiş olduk.

    YanıtlaSil
  5. Hocam nede olsa takım kullanmaya elimiz yatkın, hocada yetenekli olunca, sonuç da herhalde başarılı olacak.

    Halil teşvik etmese ben bu sene yarım yamalak başlardım ama, sonuç bu kadar düzenli başarılı olmazdı.

    Teorik bilgiler pratiğe dönüşmeden hiçbir şey tam olmuyor.

    Altyapıyı oluşturduk, dostların ve kendi ana arı ihtiyacımı burdan karşılarım artık.

    Zafer kardeş ne demek, elimizden ancak bu kadarı geldi, onu sunduk, kapımız dostlara her zaman açık, görüşmek üzere.

    YanıtlaSil