GÜRLE ARICILIK

17 Haziran 2012 Pazar

MARMARA BÖLGESİ ARICILARI BU SENE KESTANE BALI REKORU KIRACAK GÖZÜKÜYOR

Halil Bilen oğlu ve yeğenlerinin sınavı dolayısıyla Bursaya geleceğini söylemişti.

Bende Cuma günü Halil Bilenle buluşmak üzere öğleden sonra Bursaya döndüm.

İmtihana girecekleri okulların yer tesbitinden sonra benim iş yerimde buluşup Civan arıcılığa geçtik.

Bu seneki gelişmeler bizleri sürekli arayış içersine sokuyor.

Ana arı ızgarası, Arı sakızı (Propolis) tuzağı gibi.

Ana arı ızgarası önceki yıllardan elimde yeteri kadar mevcut olduğu için sadece propolis tuzağı aldım.

Cumartesi günü tekrar köye gittim, gider gitmez üst örtü çuvallarını alıp tuzakları kovanlara dağıttım.



Daha o andan itibaren kovan girişlerindeki yığılma azaldı.

Pazar sabahı on gibi kontrol ettiğimde, sadece bir tanesi kapatma faaliyetine girişmiş, her halde sıcak iklime alışık bir arı ki üşümüş olmalı.



Diğerlerinde en ufak bir çalışma emaresi gözükmüyor, kovan önlerinde yığılma hiç yok püfür püfür çalışıyorlar.

Burda amaç arıyı rahatlatmak, kapatırlarsa propolis hasadı yapmak.

Artık arıcılar olarak ürün çeşitliliğini artırmamız gerekiyor.

Kestanelerin çoğu püskül dökmüş, ilk çiçeklerden meyve tutumu olmuş, hala dökülmemiş ve yeşil duran püsküller var.





Ihlamurlar da kademeli olarak açtı ve vadi içlerinde daha açmamış çok ıhlamur var.

Zayıf kolonilerin bazılarına ana arı ızgarası koymamıştım, Perşembe günü kasnak ilavesi yapmama rağmen yukarıya doğru çerçeve üzerine dalak sallamış ve biraz da bal koymuşlar.



Bal ıhlamurlar açık olmasına rağmen hala kestane acılığında, demek ki kestane hala nektar veriyor.

İnşallah tüm arıcılar emeklerinin karşılığını fazlasıyla görürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder