GÜRLE ARICILIK

13 Temmuz 2012 Cuma

HAYIRLISIYLA 2012 YILI BAL HASADINI YAPTIK

Bu sene kestane çiçeği açtığında gelen bal miktarı çok umut vericiydi, hatta ''Marmara bölgesi bu yıl kestane balı rekoru kıracak'' demiştim.

Bal akımı gerçekten istenilen düzeyde oldu, bal kemerleri şişirildi, ballıklar balla doldu fakat kestanenin peşinden açan ıhlamurlar istenen verimi vermedi.

Yine de Allah bereket versin, sonu düşlediğimiz gibi olmasa da durum fena değil.




Tek eksik kasnaklardaki balın sırlanmaması ve süzülemediği için hala kovanda süzme bal vererek sırlatma operasyonunu devam etmesi.

İki sefer yarımşar kg süzme balı poşetler içersinde verdim, hafta sonu sanırım istediğim görüntülere kavuşurum.

Yoksa bir tur daha süzme bal takviyesi yaparım.

Arı sakızı (propolis) tuzakları da yavaş yavaş kapatılmakta.



Bu arada bölmeler gecikti, buna bağlı olarak formik asitle varroa mücadelesi gecikti.

Ana arı kutularında istediğim güce ulaşamadığım için mum güvesi sebebiyle sürekli kayıplar yaşamaktayım.

Bölmele için gerekli ana arıları hazır olmadığından bu sene bölmeleri yaptıktan sonra memeleri dağıtıp orda çiftleşmelerini sağlayacağım.

Profesyonel ana arı üreticisi değilseniz küçük kutularda ana arı üretmek sıkıntılı oluyor.


Zayıf kalırsa mum güvesi sebebiyle, fazla güçlü olursa sıkışmaktan kutu terkleri yaşanıyor.

İnşallah yeni yılda ikişer çerçeve kapasitesinde, normal çerçeve içersine iki adet sığacak boyutta çerçeve kullanarak yeni kutular oluşturacağım.

Gerektiğinde çeçrçeve içine monte ederek diğer kolonilere dağıtırım veya zaman yeterli ise takviye vererek kışlayacak güçte küçük koloniler oluştururum.

Amatörce ana arı yetiştiren kişilerin bence bu yolu seçmesi daha ekonomik ve verimli olacaktır.


Pazar günü ana arısını alıp hazırladığım başlatıcı kolonide önce Oksalik asit buharıyla varroa mücadelesini yaptım.

Bu yüzden Çarşamba günü iki çerçeve larva transferi yaptım ve ertesi gün yaptığım kontrolda tutma oranının yüksek olduğunu gördüm.

Memeler kapandığında bölmeleri hazırlayıp meme kontrolu yaptıktan sonra çıkmaya hazır memeleri yeterli olursa ikişer adet dağıtmayı planlıyorum.

Zaman olarak geç kalmış değilim fakat hasat işlemini sona erdirmeden organik olsa da varroa mücadelesini biraz ertelemek zorundayım.

Bu sene arılar üzerindeki varroa baskısı geçen seneye göre biraz az gibi gözüküyor.

Yine de düşmanı hafife almamak lazım.

Oksalik asit buharlaştırma aparatlarının imalatı sürüyor, sezona hazırlıklı ve stoklu giriyorum.

Ürün çeşitliliğini de artırdım, daha önce Kenan Gişan tarafından üretilen formik asit buharlaştırma kanalı ve Çerçeve damgalama aparatı imalatını kendisinin onayını alarak ben sürdürüyorum.

Ortaklaşa yapılan paylaşımlarla ortaya güzel ve faydalı ürünler çıkıyor.



Bana ait işletme numarası ve çerçeve üzerindeki baskısı.


Çerçeve arası Formik asit buharlaştırıcıları.



Çerçeve ve dış yüzey damgalama aparatları.

Baskı yapan parça ayarlanabilir olup, çerçeve üzerine işletme numarası ve gerektiğinde dış yüzeye istenilen amblem veya özel logo basılabilecek şekilde tasarlandı.

Veb sitem yayına girdi, Blog tadında profesyonel bir site.

Yeni yüklemelerle faaliyetine devam ediyor.

Daha sonra ismi Gürlearıcılık.com şeklinde faaliyetini sürdürecek.

Mevcut veb adresim: http://oxalicacidvaporizer.com/

5 yorum:

  1. bal hasadınız hayırlı olsun
    bana göre varoa muacedesi ewrken en az ağustos 15 olmalı
    mum guvesi hepimizin sorunu
    kucuk mum guvesi ile nasıl muacedele ediyorsunuz
    başarılar

    YanıtlaSil
  2. Taşkın bey, Varroayı yabana atmayın.

    Arının kuluçka faaliyeti sürdüğü müddetçe Varroa arıaya üstünlük sağlayamıyor ama doğan yavruların bir çoğu Varroa hasarlı doğuyor..Ne kendine ne sana hayrı oluyor.

    İlk yapılacak mücadele ikinci bir bal hasadına niyetiniz yoksa birinci hasadın ardından hemen yapılmalı..

    Hele ki bölme yapacağım için koloniler ikiye hatta üçe bölündüğünde yeni çıkacak yavruların Varroa hasarsız olması kolonilerin gelişimini daha da hızlandıracaktır..

    Sonbaharda bir hasat daha yapıyorum, o zamana kadar yaptığım nücadeleden hiç bir kalıntı endişesi olmadan gönül rahatlığıyla bal alabilirim..

    Yine de herkesin kendi bölgesine göre takvim uygulaması daha isabetli olur.

    YanıtlaSil
  3. Mum güvesine karşı depoda petek odası olarak kullandığım bir odayı sürekli klima ile soğutuyorum...

    Mum güvesi 23 dereceden sonra aktif hale geliyor, ben oda sıcaklığını 17,5-19 derece arasında tutuyorum..

    Klima yaklaşık iki aydır çalışıyor ve sıcaklıklar düşene kadar devam edecek...

    Alan küçük olduğu için kısa sürede istenilen sıcaklık değerini buluyor ve çoğu zamanı otomatik yaparak geçtiği için sarfiyat düşük oluyor...

    YanıtlaSil
  4. bilgiler için sağolun
    yanlız
    ben küçük mum güvesini sormuştum
    hani kovanda gözden çıkacak olan arıyı kıçından yakalayan guve tipi
    önleminzi nedir acaba
    başarılar

    YanıtlaSil
  5. Taşkın bey, küçük mum güvesi hasarını ben anaarı kutularında yaşıyorum, güçlü kovanlarda mum güvesinin aktif hale gelmesi mümkün değil.

    Böyle bir olay gerçekleşmişse hasarlı çerçeveyi kutudan alıp temiz çerçeve veriyorum.

    Bir de takviye yaparak güçlendirmek gerekir ki arının sarmadığı boş yer kalmasın.

    YanıtlaSil