GÜRLE ARICILIK

7 Ağustos 2011 Pazar

07.08.2011 ARILIKTAN SON GÖRÜNTÜLER

Bu sene ilkleri yaşamaya devam ediyorum.

İlki, kaynağını bulamadığım, bembeyaz kireç gibi polen, çekmecelerde bu renk poleni görmesem, petek gözlerindeki görüntüye bakarak, koloni kireç hastalığına yakalanmış zannederdim.




 

İlk hasat, kestane ve ıhalamur çiçeği geçtikten sonra yapılmasına rağmen, hala nektar akışı devam ediyor.

 



Eksik kalan yerlere arı petek örüyor, görünen 25. çerçeve boşluğu.

Örtü bezine yapıştırdığı için yanına örülü petek verdim.

Bağlantı yaptığı için örtüden ayırdım arada kaldı.

 
     
    Ana arı kutularında da aynı görüntüler.



                                   

Genç analardan bir tanesi, yumurtlama düzeninden de soyu belli oluyor, << HÜRREM >>.

Bazı kutular oğul verdi.

Bu kadar nektara rağmen bir kutuda açlıktan terk olayı yaşadım.

Varroa mücadelesini tamamen organik asitlerle yapıyorum.

İlk uygulamayı, bal sağımından sonra formik asitle yapacaktım.

Nektar akışı hala devam ettiği için Varroa mücadelesini ikinci sağımdan sonra yapacağım.

Gecikmiş gibi görünse de, arının gelişimi iyi olduğundan, şimdilik Varroa hasarı gözükmüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder