GÜRLE ARICILIK

31 Ağustos 2011 Çarşamba

ANA ARILARIN KUTU TERKLERİNİ ÖNLEMEK VE KOLONİLERİ KIŞ DÜZENİNE HAZIRLAMAK

Ana arı kutularında, sıkışma sonucunda oğul ve kutu terkleri yaşamaya başlayınca, Halil Bilen'in uyguladığı giriş deliklerini daraltma işlemini yaptım.

Sorun halledilmiş gözüküyor



 Hürrem kışa hazır, sezon içersinde iki çıta yavru, iki çıta ballı çerçeve arasına sıkıştırılmışken, bugün yedisi yavrulu, dokuz çerçeveye ulaştı. İnşallah kendisinden damızlık olarak, bir iki sene daha istifade ederiz.


Eşek arısı tacizleri had safhaya ulaşınca önce manuel avlama metodunu kullandım.




Daha sonra fare yapışkanını bir kontraplak üzerine sürüp orta yerine bir parça tavuk eti bıraktım anında iki adet yapıştı.

Cumartesi ikinci hasadı da yaptım, hala bal akımı devam ediyor.
Arıları kış düzenine sokmak için katların bir kısmını alıp, kuluçkalığı rahatlatarak boş çerçeve ilavesi yaptım.
Uzun süreli çalışma yapmama rağmen yağmacılık teşebbüsü hiç olmadı.





Üstten çıtalı kara kovandan da tadımlık üç çıta balımı aldım.
Geri kalanı formik asit uygulaması yapmadan önce almak üzere bıraktım.

Hafta sonu önce varroa sayımı yapıp, daha sonra formik asit uygulaması yapacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder