GÜRLE ARICILIK

11 Eylül 2011 Pazar

HASAT SONU FORMİK ASİTLE VARROA MÜCADELESİ

Formik asidi, kovanlarda  pratik olarak uygulayabilmek için aparat arayışı içindeydim.

Geçen yıl benzeri bir uygulamayı, bu sene  çerçeve aralarına sığacak şekilde paslanmaz malzemeden hazırladığım buharlaştırma aparatlarıyla yaptım.




Önce, aparatların kovanlarda uygun yerlere yerleştirerek, uygulama öncesi hazırlığı tamamladım.





Bu arada, bayramda kuluçkalık düzenlemesini yaparken yukarıya aldığım ballı çerçeveleri de aldım.

Ekim ayı ortası, son düzenlemeleri yaparken bir hasat daha yapılacak ve alınan ballı çerçeveler arıya verilmek üzere depoya kaldırılacak.



Akşam üzeri, önceden yerleştirdiğim buharlaştırıcı aparatlara 10 ml formik asidi enjekte ederek işlemi tamamladım.

Tabi ki bu uygulamayı yapmadan önce, güvenliğimle ilgili bütün gerekleri yerine getirdim

Yeni aldığım maske, organik asit buharına karşı koruyucu özelliği olan filitrelere sahip.

İşe yarayıp yaramadığını, Oksalik asit ve Formik asit buharına karşı deneyerek test ettim.

Sonuç olumlu, en ufak bir rahatsızlık hissettirmiyor.



Pazar günü yaptığım kontrolda asidin tamamı buharlaşmıştı, çiçektozu (polen) çekmecelerini tamamen geriye çektiğim için, dökülen Varroları görme fırsatım olmadı.

Çekmeceleri tekrar yerlerine sürüp bıraktım, esas sonuç bundan sonraki günlerde belli olacak.

Yapılan uygulamanın başarısı uygulama öncesi ve sonrasında yapılacak Varroa sayımıyla belli olur, fakat zaman darlığı sebebiyle ilk sayımı yapamadım.

Uygulama sonu yapılacak sayım Varroanın bulaşıklık düzeyi hakkında yeterli bilgiyi vereceği için, kış öncesi başka uygulama yapıp yapmıyacağım hakkında veri oluşturacak.

Formik asitle yaptığım uygulama, bu yılın ilk mücadelesi ve Varroaya ilk darbeyi onunla vuruyorum.

Peşinden arının kuluçka faaliyetinin olmadığı veya en az olduğu dönemde de, Oksalik asit buharlaştırma yöntemiyle kesin ve etkili darbeyi vuruyorum.

Varroayla mücadelede Organik asit kullanarak, üç yıldır başka bir mücadeleye gerek kalmadan ve  hiç koloni kaybı yaşamadan bahara çıkıyorum.



Petek odasında bu sene mum güvesi zararı yaşayınca, önlem olarak odaya klima kurdum, klima sürekli açık ve sonuç mükemmel.

Bu sıcaklık değerlerinde mum güvesi aktif hale geçemiyor, havaların soğumasıyla birlikte klima da istirahata geçecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder