GÜRLE ARICILIK

18 Eylül 2011 Pazar

FORMİK ASİTLE VARROA MÜCADELESİNE DEVAM

Perşembe günü yaptığım kontrolda ana kaybı diye düşündüğüm koloni ana değiştirmiş, genç çiftleşmemiş bir ana çerçeveler üzerinde dolaşıyordu.

Hemen hazır analardan biriyle, tüpte yer değişikliği yaparak bıraktım.

Yaptığım uygulamada 24 saatte buharlaşmasını istediğim %85'lik formik asit daha erken buharlaşmıştı, bazı aparatları arı sakızıyla(propolis) kapatmaya başlamışlardı.

Organik asitlerle yapılan uygulamalarda koloni gücüne ve hava sıcaklığına bağlı olarak doz ayarlamak çok önemli, bu yüzden gördüğüm her olumsuzluğu buna yormuştum, ama korktuğum gibi değilmiş.

Varroa dökülmesi devam ediyor, ikinci uygulamayı her ihtimale karşı%50'lik formik asitle yaptım.



Maalesef, 5 ml formik asit verdiğim kutulardan birini kaybettim, o yüzden kutularda ve damızlık kolonilerle,10 adet kovanda oksalik asit buharıyla Varroa mücadelesi yaptım.

Şu anda hiç bir olumsuzluk gözükmüyor, arıların kışa hazırlanması mükemmel.




Yavru düzeni ve bal kemeri mükemmel görünüyor.

İlerleyen günlerde Varroa sayımı yaparak, iki uygulamanın farkını göreceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder