GÜRLE ARICILIK

16 Eylül 2011 Cuma

FORMİK ASİT UYGULAMASI SONUNDA KOLONİLERDE VARROA SAYIMI.

Cumartesi günü, AGAM'da Hürrem'den üretilip suni dölleme yapılan, iki adet ana arımı almak üzere, İbrahim Çakmak hocayla Perşembe gününe sözleştik.

Görüşmemizde, kullandıkları Oksalik asit buharlaştırma aparatında sorun olduğunu söyleyince, kendi kullandığım tekli aparatı ve Formik asit uygulamasında  kullandığım aparatlardan 8 adedini deneme yapmaları için bıraktım.

Proje kapsamında yürütülen çalışmalardan biri olan, Organik asitlerle yapılanVarroa mücadelesinin, arı üzerinde yarattığı stres ölçümlerini yapmak üzere, ne kadar yöntem varsa deneyip örnek alıyorlar.

Bu örnekler, Amerika'ya gönderilip laboratuvar çalışmalarında kullanılacak.

Uzun bir süre sohbet ettikten sonra ,ana arıları almak üzere iki ayrı arılığa gittik.

Civarda anız yakmayla başlayan yangın, ormana sıçrayınca büyük tehlike atlatmışlar.

Yangın kovanlara 20 m kala söndürülmüş, ama tarlacı arı kayıpları kolonileri epey zayıflatmış.

Anaları bulundukları kovanlardan birer çerçeve arısıyla birlikte alıp, yarım (ruşet) kovanlara koyarak köye götürdüm.

Suni dölleme yapılan anaların gelişimini hızlandırmak için yanına, çıkmaya yakın, kapalı yavrusu ve genç arısı bol olan birer çerçeve arıyı, takviye olarak verdim.



Amaç ana arıları riske atmadan, kabul sorunu yaşamadan koloni oluşturmak ve kışa hazırlamak.

Bu arada Formik asit verdiğim kolonilerde dökülen Varroa miktarını da kontrol ettim.

Dökülen Varroa miktarı beklediğimden biraz az göründü.



Uygulamanın sonucundan emin olmak için, Varroa sayımı yaptım.





Kuşkularım beni haklı çıkardı, kalan Varroa miktarı ikinci bir uygulama yapmayı gerektirecek kadar fazla.

Kolonilerin tümünü kontrol etmedim.

Önce anası eski, hızla kadro kaybeden bir koloniden başladım.

Tam isabet, günlük yumurta yok, ana kaybı ve kalan Varroa bulaşıklık düzeyi oldukça yüksek.

Ana kaybını görünce hemen damızlık koloniyi kontrol ettim, Hürrem'i bütün endamıyla dolaşırken görmenin sevincini anlatamam.



Normal faaliyetini sürdüren başka bir kolonide durum daha iyi, Varroa sayısı diğerinden oldukça düşük, yine de mücadele edilmesi gerekecek kadar var.

Hava şartları bu şekilde seyrettiği takdirde kolonilerde kuluçka faaliyeti süreceğinden, Varroa mevcudu da artarak devam edecek.

Amacım, Oksalik asit buharıyla, yavrusuz dönemde yapacağım mücadeleye  kadar,Varroa'nın arıya vereceği  hasarı  azaltmak.

Pazar günü tüm kolonileri elden geçirip, tekrar Formik asit uygulaması yapacağım.

Başka ana kaybı varsa yedekteki anaları sahaya sürüp, kolonileri güçten düşürmeden yola devam edececeğim.

Elde, hazır ana bulundurmanın rahatlığı bu olsa gerek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder